Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 23 iulie 2017

Traiesc mai curat - sapun de casa

Unul din punctele pe care vreau sa le bifez in traiul sanatos este sa eliminam sapunul lichid si sa folosim sapun natural, cumparat sau facut in casa.
Ieri a venit o prietena si am facut sapun. Eu voiam tare de tot unul cu galbenele si unul cu lapte de capra si miere, ea voia unul de tarate si shea si unul cu urzica si ricin pentru par.
Cel cu lapte de capra si miere a fost abandonat, n-am gasit nicaieri lapte de capra:)) (adica la doua magazine mici, la un supermarket n-am ajuns inca).
Ingredientele au costat cam 150 lei:)) (da ne cumparam multe sapunuri de banii acestia), dar care hobby nu e scump? De acum trebuie sa investim intr-o forma, ca sa ne iasa si frumos, nu numai sanatos. Ne-au iesit aproape 1.5 kg de sapun si mai avem uleiuri pentru inca 1.5 kg.
Saptamana trecuta, am uscat petale de galbenele pentru adaugat in compozitie, facut ulei de galbenele (ulei de masline fiert cu petale la bain marie cate 15 min zilnic), cautat cutii in care sa ne asezam frumos sapunul sa stea la intarit pentru 24 ore(ce rau mi-a parut ca am aruncat toate cutiile de plastic), uitat la toate filmuletele pe youtube si citit bloguri din tara si strainatate despre sapun:)).
Initial am vrut sa fac o reteta de pe un blog romanesc dedicat producerii sapunului de casa, dar pana la urma, plecand de la retata de baza de pe el si uleiurile pe care le aveam (palmier, masline, cocos, shea, ricin) am calculat cantitatea de soda si apa cu calculatorul de sapun.
Abia asteptam sa treaca cele 24 ore pentru a se solidifica, a-l scoate din forme si a-l taia, cei ce fac sapun sunt oameni rabdatori se pare:).
In afara de cel de galbenele miroase a sapun de casa:), dar cum procesul de saponificare se va termina pe 1 sept, abia atunci vom putea spune daca miroase bine sau nu, daca este bun sau nu, asta si...hartiutele de terstare a ph pe care le voi lua de la farmacie.
Nu ma ustura mainile de la el, frica mea de a nu avea granule de soda se pare ca nu a fost intemeiata, vom avea sapun pentru o perioada.
Dupa ce cumpar laptele de capra, il voi incerca si pe cel cu lapte si miere, el este putin mai complicat, laptele trebuie inghetat, dar ce am de facut, mai ales ca am concediu saptamana care urmeaza;).
Procedeul e foarte simplu, se toarna soda in apa, cand se raceste se pune peste uleiuri, se blenduieste, se toarna in forme, se asteapta 24 ore sa se intareasca, apoi 4-6 saptamani sa se finalizeze procesuld e saponificare:). As face numai sapun:)), asa de fain mi se pare, seamana cu un aluat, la care nu poti controla 100%cum va deveni dupa ce se coace;).




PS. Am inceput sa fac lesie de miercuri, adica am pus intr-un borcan cu apa niste linguri de cenusa de la arderea lemnului de salcam. Si la aceasta trebuie asteptat:); exista varianta la cald, prin fierbere, dar am ales varianta lenesului-cea in care se face singura:) in cateva zile:). Nu peste tot procesarea la rece e ridicata in slavi?


19 comentarii:

  1. Lapte de capra -Piata Taraneasca din Pacurari.Vin producatori locali.Arata foarte bine sapunul.Faceam vara la tara intr-un ceaun special cu untura de porc.Bunica-mea taia niste calupuri cat capul :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca este si la manastire la noi in sat, dar n am avut timp sa merg:). Noi am facut sapun la rece, ceea ce faceau bunicile noastre era sapun la cald, mai complicat. Vom face paote sapun de casa sa l folosim in loc de detergent, daca ne specializam:))

      Ștergere
    2. Dar daca ajung prin Pacurari, ma duc sa iau:)

      Ștergere
    3. Am primit unt si lapte de capra de la manastirea Barnova.Valeu!Mi se face foame !Untul e moartea mea 😊

      Ștergere
  2. Citind, stateam si ma intrebam...ce fel de om oi fi si eu ?:) ...n-as face in veci atatea demersuri pt un sapun (din cauza anti-talentului meu pt orice fel de homemade) si plus ca nu mi-a placut nici un sapun natural folosit pana acum :( Arata fain cel cu galbenele:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine procesul e mult mai important decat produsul finit, pur si simplu imi place sa fac chestiute. Nici mie pana sapt trecuta:)), incerc sa ma educ, asa cum m am educat ca nu mi plac cartofii prajiti ca au ajuns sa nu mi placa:)). Are l"occitane un sapun suuuper pe care l am folosit pana acum, dar de acum imi pare rau traiesc mai curat:))

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Multumesc:), e doar norocul incepatorukui, oricine poate, e usor:)

      Ștergere
  4. Arata minuat.Vai ce bone ca a iesiit.Asteptam feedback si parca m-ai incurajat sa fac si eu..Trebuie sa recunosc ca de mult imi doresc sa fac sapun...
    Sa ne spui,te rog,si dupa ce il folosesti cum este..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, am spalat si cu nuci si...ori ca vreau eu sa vad reUltate pozitive, dar mi s au parut mai curate hainele spalate cu nuci fata de cele cu detergent:)

      Ștergere
  5. Anca, in maxim 12 luni iti voi face concurenta la sapun facut la rece...:) ai incercat sa speli rufe la masina cu sapun de casa facut la cald, ca pe vremea bunicii? Ma intreb cat este de efficient. Eu am target 12 luni sa scap de tot ceea ce este chimic/toxic din produsele de curatenie, cosmetice. Astept cu interes si retete pt alte produse...:) Eu am avut ceva tentative de a utiliza pasta de dinti(ulei cocos+bicarbonat+ulei menta/portocale), unt de shea si ulei de cocos pe post de crema/demachiant, zat de cafea pt scrub. MA tenteaza sapun de maini/fata, sapun de casa, gel de dus, ma intreb dc putem gasi vreo varianta si pt sampon. MS

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut sapun pentru par cu ricin si ceai concentrat de urzica. Nu stiu cum este cel facut de noi, am incercat acum cativa ani si nu mi a placut, poate pentru ca nu m am clatit cu otet. Am facut insa unguient de galbenele cu ulei de masline si ulei de cocos si sunt incantata, am sa incerc niste creme mai complicate:). Eu am spalat cu nuci de sapun, vreau sa folosesc lesia la spalat la masina, colega mea de birou face solutie de sapun de casa si spala la masina de rufe. Voi nota progresele:)

      Ștergere
  6. Eu recomand tuturor nucile de sapun. Pentru haine curatele, fara pete, sunt ideale. Hainele miros a curat. Pentru cei care prefera parfumurile, exista o solutie pe care o stiu de la o cititoare - se stropeste saculetul in care pui nucile cu cateva picaturi de ulei esential. Eu am folosit ulei de portocala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am folosit nuci, ori ca vreau eu sa vad ca sunt foarte bune, dar rufele au iesit curate curate si moi. Nu le as adauga parfum, pun sapun in dulap:)

      Ștergere
  7. Ce frumos e!!
    Mi-am cumpărat și eu o carte despre cum să faci săpun. O am de câteva luni, dar săpun tot n-am făcut.
    Mi se pare complicat. Al tău arată foarte fain, iar cel cu gălbenele chiar seamănă cu o prăjiturică.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...